• Advertisement

Christenunie in de regering?!

Christen Unie, SGP of CDA? Bedrijf hier christelijke politiek!

Wil jij de christenunie in de regering?

ja
25
48%
nee
27
51%

Totaal aantal stemmen : 52

Berichtdoor Crashit op 16 apr 2003 15:37

Wat vind je van dat idee? Zou Nederland er bij gebaat zijn?
Crashit
Gebruiker

Advertisement

Berichtdoor Alida op 16 apr 2003 17:30

Oei, dat is moeilijk. Ze zijn wel erg klein dus ik vraag me af wat het voor nut heeft, maar ik heb er dan ook weinig verstand van
De zomer van 2005 wordt je aangeboden door... God
Evangelisatie & Recreatie
Alida
Gebruiker

Berichtdoor sarah op 16 apr 2003 22:52

ik denk júist van wel.. ik zie niet in waarom niet?

Is toch juist harstikke goed?
sarah
Gebruiker

Berichtdoor Johan op 16 apr 2003 23:12

Lijkt me prettig als ze op deze manier een duidelijke inbreng zouden kunnen hebben bij belangrijke zaken. Wel van belang dat ze niet afzwakken om in het profiel van de rest te passen. De kans dat ze dus ook in de regering komen is klein vermoed ik.
Ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langszaam tot toorn
Johan
Gebruiker

Berichtdoor Driepinter op 17 apr 2003 00:03

Tuurlijk moeten ze erin, dan kunnen ze eindelijk wat doen, het is logisch dat heel nederland dan niet meteen christelijk geregeerd wordt, maar ze moeten goed aangeven wat ze willen, en als ze iets (bijna alles) niet voor elkaar kunnen krijgen moeten ze duidelijk laten merken dat ze dat wel moesten laten varen om iets anders wel voor elkaar te krijgen. En niet zoals veel partijen nu doen zeggen dat "ze eigenlijk altijd al" dat bedoelden.

Het "probleem" zit hem eigenlijk bij de SGP, die heeft een non-compromishouding. Misschien is het ook wel goed hoor, maar wel idealistisch bij regeringsdeelname, dan is het buigen of barsten. :?
Driepinter
Gebruiker

Berichtdoor Nitpicker op 17 apr 2003 07:55

Ik zeg dus een absolute 'nee'!

Ze kunnen nooit op één lijn staan met het CDA en de VVD! Kijk nu ook al maar dat D66 de beste kans maakt. Dat is een partij die zo anti C is alst maar kan! Er worden in deze tijd teveel beslissingen gemaakt waar de Christenunie niet achter kan staan.. krijg je weer zo'n LPF regering... geen duidelijk standpunt e.d.

Laat ze maar een oppositiepartij blijven! T E G E N G A S ! ! !
Zolang ik alles ben, is God mij niets. Zodra ik minder word, is God mij meer. Waar ik te weinig ben, is God mij veel. Wanneer ik niets ben, is God mij alles...
Nitpicker
Moderator

Berichtdoor Driepinter op 17 apr 2003 15:24

Kun je dan alleen maar in de regering zitten als alles precies gaat zoals de CU het wil? De regering bestaat in een democratie toch altijd uit compromissen?
Driepinter
Gebruiker

Berichtdoor Juul op 18 apr 2003 01:27

hebben we niet op de CU gestemd omdat we willen dat ze inbreng hebben??????????

Waarom dan een NEE?

of stemmen we alleen uit principe op de CU, en is het toch eigenlijk niet verstandig als ze mee regeren...........
Juul
Gebruiker

Berichtdoor Nitpicker op 19 apr 2003 12:04

Ik vind het tegengeluid dat er is... een goeie zaak!

Meeregeren is een illusie.. dacht ik altijd.. maar nu.. het lijkt er steeds meer van te komen :P
Zolang ik alles ben, is God mij niets. Zodra ik minder word, is God mij meer. Waar ik te weinig ben, is God mij veel. Wanneer ik niets ben, is God mij alles...
Nitpicker
Moderator

Berichtdoor Crashit op 25 apr 2003 14:55

juist ja! Maar ik zit er toch nog steeds een beetje tussen in. Aan de ene kant: de christenunie zou veel meer hun 'zegje' kunnen doen. En misschien ook meer zeggenschap krijgen.
Maar aan de andere kant: de partij is gewoon veel te klein om mee te kunnen regeren. Zouden ze niet worden overlopen door de grote partijen 't CDA en de VVD?
Crashit
Gebruiker

Berichtdoor sarah op 25 apr 2003 16:57

Juul schreef:hebben we niet op de CU gestemd omdat we willen dat ze inbreng hebben??????????

Waarom dan een NEE?

of stemmen we alleen uit principe op de CU, en is het toch eigenlijk niet verstandig als ze mee regeren...........

dit zou ik dan persoonlijk erg krom vinden. ksnap de NEE ook niet eigenlijk (?) (of het ligt aan mij natuurlijk:))
sarah
Gebruiker

Berichtdoor Driepinter op 25 apr 2003 17:02

Ik snap het ook niet echt, waarschijnlijk worden de kleintjes best wel overlopen door de grooten, maar ze moeten goed duidelijk maken waarmee ze het niet eens zijn, en waarom ze toch die dingen toch accepteren (omdat ze iets anders belangerijks ermee hebben gewonnen) Als ze een ministerspost krijgen moet die minister geen beleid uit hoeven voeren waarmee die het niet eens is, dat lijkt me het lastigste!
Driepinter
Gebruiker

Berichtdoor Crashit op 26 apr 2003 22:17

Weer een probleem: die paar ministertjes die de CU zou mogen aanbrengen worden in een "ongevaarlijk" hoekje geschoven, een minder belangrijk departement krijgen.
Crashit
Gebruiker

Berichtdoor Driepinter op 28 apr 2003 21:30

Tja, das jammer meer stemmen hebben ze gewoon niet gekregen :(
Driepinter
Gebruiker

Berichtdoor Astarte op 29 apr 2003 15:51

Ik hoop niet dat de ChristenUnie en/of SGP in de regering komen. Dan zou alles waar we met ons kleine kikkerlandje zo hard voor hebben geknokt in een keer teniet worden gedaan. Weg abortus, weg euthenatie, weg medeleven, weg legale wietverkoop (en daarmee dus het grootste deel van de controle op soft-drugs).
Als die jaren emancipatie zouden voor niets zijn geweest....

No way!

Ik vind nog steeds dat CDA op moet schuiven en samen met de PvdA moet regeren. Anders laat het CDA zien dat ze een groot deel van Nederland (44 zetels toch?) niet serieus nemen. In mijn ogen is het CDA een drammerig kind dat per se zijn zin wil doordrijven (hadden zij niet vlak na de val van het vorige kabinet duidelijk gemaakt dat zij alleen met de VVD wilden regeren en dat er geen plaats was voor PvdA (zei Bak-ellende enkele weken na de val van zijn pietluttige kabinetje)).
Voordeel is wel dat er nu een hele grote oppositiepartij is. Bijna de helft van de Tweede Kamer gaat bestaan uit linkse oppositie. Dan nog de kleine Christelijke partijen en de ouderenbond erbij... En een kabinetje van CDA, VVD en (vooruit dan maar) D'66.
Tjee, dat gaat mieters worden. Over anderhalf jaar nog een keer stemmen! Dolle boel zeg!
Astarte
Gebruiker

Volgende

Keer terug naar Politiek