Als je als reden opgeeft `dat je je mening niet aan anderen mag opdringen`, dan zou geen enkele partij de politiek in mogen!
De partij van de arbeid heeft ook zijn meningen, en die komen niet altijd overeen met mijn mening. Dus dan dringen zij hun mening mij op! wat hebben zij over mij te vertellen?!? Mogen zij gaan bepalen wat goed en slecht is voor heel het volk?
Groen Links heeft ook haar meningen over de natuur en weet ik wat nog meer; ik ben het niet altijd met hun eens! Dus dan dringen zij hun mening mij op! Mogen zij gaan bepalen wat goed en slecht is voor heel het volk?
De moslims die samenkomen in het gebouw wat direct naast onze vrijgemaakte kerk staat zijn het waarschijnlijk op een punten ook niet eens met mijn christelijke mening.
Zij hebben echter ook het recht om voor hun mening op te komen en die meningen ook om te zetten in een politiek beleid dat ze Nederland graag zien voeren.
Ik stem dus als Christen op de Christen Unie;
De arbeider die naast me woont stemt op de Partij van de arbeid;
De moslim die trouw zijn moskee naast mijn kerk bezoekt stemt op de partij die zijn mening vertegenwoordigd, een moslimpartij. Weet niet of die er is, maar ze staan volledig in hun recht die op te richten.
Al die partijen kunnen dan gezamelijk gaan bepalen wat alle nederlanders graag zouden willen zien in nederland. En het is logisch dat dan niet iederen z'n zin krijgt, aangezien niet altijd meningen overeenkomen.
Heeft niets met mening opdringen te maken; heeft te maken met het gezamelijk komen tot een beleid waar zoveel mogelijk mensen het mee eens zijn/mee kunnen leven en dat uitvoeren.
Dat heet democratie!