• Advertisement

Politiek en christenzijn gaat niet samen

Christen Unie, SGP of CDA? Bedrijf hier christelijke politiek!

Berichtdoor Driepinter op 27 dec 2002 19:32

POLITIEK EN CHRISTENZIJN GAAT NIET SAMEN

Politiek bedrijven betekent slim zijn met woorden, zo glad zijn als een aal, dingen mooier voordoen dan ze zijn. met andermans veren pronken enzovoort.
Driepinter
Gebruiker

Advertisement

Berichtdoor Juul op 28 dec 2002 20:45

ieder zn eigen mening....

heeft God ons niet de opdracht gegeven om te regeren over al wat Hij ons gegeven heeft?
Juul
Gebruiker

Berichtdoor Alida op 29 dec 2002 23:52

Voor sommige mensen betekend politiek dat, ja. Maar als christen zou dat niet de betekenis van politiek moeten zijn. En anders gaat er iets mis, denk ik.
Het lijkt mij erg belangrijk je stem te laten horen, want anders lopen ze echt over je heen.

Alida
De zomer van 2005 wordt je aangeboden door... God
Evangelisatie & Recreatie
Alida
Gebruiker

Berichtdoor Driepinter op 30 dec 2002 11:21

Okee, even ter verduidelijking van de stelling. Je kunt natuurlijk wel proberen om op een goede manier politiek te voeren, alleen zul je niks bereiken, want bovenstaande dingen zijn echt "kwaliteiten" die onontbeerlijk zijn om maar enigszins te scoren, elke politicus van formaat doet dit, en als je een goede politicus bent heeft niemand het door!
Driepinter
Gebruiker

Berichtdoor Crashit op 30 dec 2002 23:18

ben ik het volledig mee eens. Het hoort niet zo, maar de kwaliteiten die je als politici nodig hebt zijn die punten die driepinter heeft opgeschreven. Maar dat wil niet zeggen dat wij als christenen dan maar uit de politiek moeten stappen. Juist onze stem in de politiek is belangrijk voor het hele land. Anders maken de rest van de politici er een potje van...
Crashit
Gebruiker

Berichtdoor Alida op 02 jan 2003 22:23

Hoe moeilijk het ook voor christenen kan zijn om echt iets te zeggen te hebben in de politiek, als je het niet doet, dan sta je buitenspel, en ben je nog verder van huis. Eerlijke politiek moet belangrijk zijn voor een christen.
De zomer van 2005 wordt je aangeboden door... God
Evangelisatie & Recreatie
Alida
Gebruiker

Berichtdoor Nitpicker op 03 jan 2003 11:52

Juist.... ik denk dat je aan bjivoorbeeld de grootte van de christelijke partijen al kan zien dat ze eerlijke politiek bedrijven. Ze spreken nu alleen maar mensen aan die dezelfde achtergrond hebben..!
Zolang ik alles ben, is God mij niets. Zodra ik minder word, is God mij meer. Waar ik te weinig ben, is God mij veel. Wanneer ik niets ben, is God mij alles...
Nitpicker
Moderator

Berichtdoor Driepinter op 03 jan 2003 12:11

Ben ik het ook helemaal mee eens hoor, het is alleen dat een heel groot gedeelte van ook onze kerk wel op CDA stemt, waarom? Omdat die wel veel macht hebben, en dat dat hoofdzakelijk komt door bovenstaande "kwaliteiten" vergeet men dan voor het gemak maar even. Misschien dat de CU dat ook te weinig kenbaar maakt?
Driepinter
Gebruiker

Berichtdoor Johan op 04 jan 2003 19:06

Tijdens de vorige verkiezingen heeft de CU naar mijn idee duidelijk een steek laten vallen. Op veel radiozenders en ook op TV hadden lijsttrekkers de mogelijkheid om in een paar minuten te vertellen waar hun partij voor stond. Het viel de DJ van radio538 toen op dat Kars Veling, de toenmalig lijsttrekker, God's naam niet noemde hierin. Ik vond dat ze toen ook probeerde om populair te doen om zo veel stemmen te trekken. Juist doordat zij altijd eerlijke politiek bedrijven hebben ze onze stemmen. Als ze daarvan afwijken stelt de partij niets meer voor.
Ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langszaam tot toorn
Johan
Gebruiker

Berichtdoor Nitpicker op 06 jan 2003 11:36

Dr moet nu gezegd worden dat ze wèl goed bezig zijn... Met Andre Rouvoet als lijsttrekker stralen ze wèl uit, waar ze voor staan!
Zolang ik alles ben, is God mij niets. Zodra ik minder word, is God mij meer. Waar ik te weinig ben, is God mij veel. Wanneer ik niets ben, is God mij alles...
Nitpicker
Moderator

Berichtdoor Obstacle No. 1 op 06 jan 2003 12:08

wat mij vooral opvalt aan de CU is juist dat ze het tot nu toe juist weer ouderwets slecht doen deze verkiezingscampagne, hoewel ik juist van Rouvoet een andere koers had verwacht. want hoe kwamen onze vrienden in het nieuws zaterdag? ze waren zich weer eens aan het afzetten tegen het CDA! is dat de manier waarop je jezelf profileert? wordt zo duidelijk waar je voor staat? voor mij wordt op die manier alleen maar duidelijk dat de CU zegt 'meer bijbels' of 'betere christenen' te zijn dan het CDA. nou, aan die wetenschap heb ik iets!
het is jammer om te horen dat Rouvoet bijvoorbeeld ook 'pissig' werd over het feit dat Balkenende met 'hun' thema Normen en Waarden aan de haal was gegaan (Met het oog op morgen, Radio 1, zaterdagavond). Is dat niet juist een mooi voorbeeld dat je als kleine recht-in-de-leer partij als het CU juist heel veel invloed kan hebben??
Obstacle No. 1
Gebruiker

Berichtdoor Nitpicker op 06 jan 2003 13:09

Juist, daar ben ik het ook mee eens! Ze hebben eerst geroepen het fijn te vinden dat andere partijen 'hun' ID-en ten uitvoer brengen. Laat iedereen gewoon de punten van de CU overnemen! Das toch helemaal mooi??
Nitpicker
Moderator

Berichtdoor Divinespark op 15 okt 2005 18:36

Bij rechtse partijen die ook christelijk zijn, vind ik het financieel gezonder in elkaar zitten dan links van het CDA. Eerst geld verdienen voor je het uitgeeft, en wat meer stimuleren wat geld opbrengt. Echter een obstakel voor mij om christelijk te stemmen, is dat in de praktijk nooit blijkt dat kerk en staat gescheiden zijn. Christendom is een ander type godsdienst dan bijvoorbeeld boeddhisme, omdat in de geschriften meteen met een set wetten klaar staan. Hoe fundamentalistischer, hoe dwingender het zal zijn t.o.v. andersdenkenden.
Divinespark
Gebruiker

Berichtdoor garfield op 15 okt 2005 19:15

Beiden moeten samen kunnen gaan hoewel sommige politiekers heel gehaaid kunnen doen. Vergeet niet dat mss God van sommigen van ons verlangt dat we bestuurders worden.
"Let every nation know, whether it wishes us well or ill, that we shall pay any price, bear any burden, meet any hardship, support any friend, oppose any foe, to assure the survival and success of liberty."
garfield
Gebruiker

Berichtdoor Divinespark op 15 okt 2005 19:35

Daar zul je niet aan ontkomen zodra je je als mensen enigszins gaat organiseren. Dat zal men altijd doen, we zijn niet als solitaire dieren, en willen graag bijval en dergelijke. Dat er mensen zullen zijn die een richting aangeven, zeker weten.
Divinespark
Gebruiker

Volgende

Keer terug naar Politiek