Ten eerste ben ik geen u hoor, en ten ten tweede heb je denk ik het laatste regeltje van mijn post over het hoofd gezien.
Solidairtiteit en gespreide verantwoordelijkheid lijken me niet per definitie christelijke doelen.
Solidair is wel degelijk christelijk.Divinespark schreef:Solidariteit is niet christelijk maar komt volgens mij van Rousseau, en Marx met name heeft er een dwingend kantje aan gegeven, dat geweld niet schuwt om het te bereiken.
Belasting betalen is iets wat gezamelijk is afgesproken om kosten die voor iedereen gemaakt worden te kunnen betalen.Divinespark schreef:Weiger maar eens belasting te betalen, dan zul je zien hoe solidair je moet en zult zijn van een ander.
De hoeveelheid subsidies vallen denk heel erg mee en zijn over het algemeen toch echt wel goed besteed.Divinespark schreef:En een ander's hobby's worden van jouw geld gesubsidieerd enzovoorts enzovoorts, omdat de overheid denkt dat je alleen zo van de straat zult blijven soms.
Na even opgezocht te hebben wat `libertariër` betekent ben ik blij dat ik dat niet ben.Divinespark schreef:Blij dat ik libertariër ben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten