• Advertisement

Bijna gemeente verkiezingen. Wat stem jij?

Christen Unie, SGP of CDA? Bedrijf hier christelijke politiek!

Bijna gemeente verkiezingen. Wat stem jij?

Berichtdoor Ard op 27 feb 2006 13:20

Nog een paar dagen en de gemeenteraad verkiezingen zijn er weer.
Ga jij ook stemmen? Ik wel alleen weet ik niet of ik nou perse voor de gemeenteraad ook op een christelijke partij zoals CU ga stemmen.
Misschien ga ik wel Leefbaar Capelle stemmen o.i.d.
Of kan ik toch beter CU stemmen omdat die tegen koopzondagen zijn?

Hebben jullie een idee hierover?

p.s. ja ik moet me eigenlijk meer verdiepen in de partijprogramma's van de partijen alleen heb ik daar niet echt zin in.
Ard
Beheerder

Advertisement

Berichtdoor rugby op 01 maart 2006 19:17

ik stemde altijd wat anders dan dat ik nu ws. zal stemmen.Ik heb me voor het eerst verdiept in hoe je christen-zijn ook door kan looen tot in je keuze van het stemmen.
En dus kwam ik uit op de christenunie;alhoewel ik ze nog niet concreet genoeg vind,zijn het wel de enige mensen die ECHT iets met hun geloof DOEN!
rugby
Gebruiker

Berichtdoor Crashit op 01 maart 2006 22:33

rugby schreef:ik stemde altijd wat anders dan dat ik nu ws. zal stemmen.Ik heb me voor het eerst verdiept in hoe je christen-zijn ook door kan looen tot in je keuze van het stemmen.
En dus kwam ik uit op de christenunie;alhoewel ik ze nog niet concreet genoeg vind,zijn het wel de enige mensen die ECHT iets met hun geloof DOEN!

Kedeng. Helemaal mee eens! Ik stem altijd christenunie. Ik hoef het niet eens altijd met hen eens te zijn, ik vind het belangrijker dat er een christelijke stem wordt gehoord in de politiek. Een echt christelijke stem. Ik ken een ex-SGP'er die nu op het CDA stemt. Gewoon omdat daar de meeste macht zit. Hij redeneert dat als je in het centrum van de macht zit, je alle slechte dingen (die hoe dan ook komen) in goede banen kan leiden. Ookal kan je er als CDA bijv. niets aan doen dat arbortus wordt uitgevoerd, je kunt er wel voor zorgen dat dit heel zorgvuldig gebeurd. Tot op zekere hoogte ben ik het daar zelfs wel mee eens. Maar voor mij is Gods stem in het hele gebeuren belangrijker dan het in goede banen leiden. Dat kun je m.i. ook als kleine partij. Gods Woord moet in de politiek gehoord worden. Bij het CDA kun je daar niet van op aan. Bij de Christenunie wel. Ik kan niet op een partij stemmen die zich niet al te veel van God aantrekt...
Crashit
Gebruiker

Berichtdoor Marc Knoop op 01 maart 2006 22:40

Crashit schreef:
rugby schreef:ik stemde altijd wat anders dan dat ik nu ws. zal stemmen.Ik heb me voor het eerst verdiept in hoe je christen-zijn ook door kan looen tot in je keuze van het stemmen.

Kedeng. Helemaal mee eens! Ik stem altijd christenunie. Ik hoef het niet eens altijd met hen eens te zijn, ik vind het belangrijker dat er een christelijke stem wordt gehoord in de politiek. Een echt christelijke stem. Ik ken een ex-SGP'er die nu op het CDA stemt. Gewoon omdat daar de meeste macht zit. Hij redeneert dat als je in het centrum van de macht zit, je alle slechte dingen (die hoe dan ook komen) in goede banen kan leiden. Ookal kan je er als CDA bijv. niets aan doen dat arbortus wordt uitgevoerd, je kunt er wel voor zorgen dat dit heel zorgvuldig gebeurd. Tot op zekere hoogte ben ik het daar zelfs wel mee eens. Maar voor mij is Gods stem in het hele gebeuren belangrijker dan het in goede banen leiden. Dat kun je m.i. ook als kleine partij. Gods Woord moet in de politiek gehoord worden. Bij het CDA kun je daar niet van op aan. Bij de Christenunie wel. Ik kan niet op een partij stemmen die zich niet al te veel van God aantrekt...

Leefbaar Rotterdam doet meer tegen onze demonische vijanden dan het ingeslapen CU.
Marc Knoop
Gebruiker

Berichtdoor dem op 01 maart 2006 23:07

Marc Knoop schreef:Leefbaar Rotterdam doet meer tegen onze demonische vijanden dan het ingeslapen CU.
Welke demonische vijanden?
ga bij alles vanuit de bijbel want dat is je bescherming dagelijks
dem
Gebruiker

Berichtdoor rugby op 02 maart 2006 09:07

waar ik woon is de christen unie (naar mijn weten) de enige die vanuit het geloof iets doet,van t cda merk ik hier weinig wat vanuit het geloof gebeurt,en doordat ik n n dorpje woon is de keuze zowizo erg beperkt.Da's ook wel zo overzichtelijk hahhaha...zooo politiek bewogen ben ik ook niet,niet op plaatselijk gebied althans...
rugby
Gebruiker

Berichtdoor Ard op 02 maart 2006 11:55

rugby schreef:waar ik woon is de christen unie (naar mijn weten) de enige die vanuit het geloof iets doet,van t cda merk ik hier weinig wat vanuit het geloof gebeurt,en doordat ik n n dorpje woon is de keuze zowizo erg beperkt.Da's ook wel zo overzichtelijk hahhaha...zooo politiek bewogen ben ik ook niet,niet op plaatselijk gebied althans...

Dat gevoel heb ik ook. CDA heeft dan wel een "C" in gebruik maar ik merk er, bij de plaatselijke politiek, niet veel van.
Ard
Beheerder

Keer terug naar Politiek