rugby schreef:ik stemde altijd wat anders dan dat ik nu ws. zal stemmen.Ik heb me voor het eerst verdiept in hoe je christen-zijn ook door kan looen tot in je keuze van het stemmen.
En dus kwam ik uit op de christenunie;alhoewel ik ze nog niet concreet genoeg vind,zijn het wel de enige mensen die ECHT iets met hun geloof DOEN!
Kedeng. Helemaal mee eens! Ik stem altijd christenunie. Ik hoef het niet eens altijd met hen eens te zijn, ik vind het belangrijker dat er een christelijke stem wordt gehoord in de politiek. Een
echt christelijke stem. Ik ken een ex-SGP'er die nu op het CDA stemt. Gewoon omdat daar de meeste macht zit. Hij redeneert dat als je in het centrum van de macht zit, je alle slechte dingen (die hoe dan ook komen) in goede banen kan leiden. Ookal kan je er als CDA bijv. niets aan doen dat arbortus wordt uitgevoerd, je kunt er wel voor zorgen dat dit heel zorgvuldig gebeurd. Tot op zekere hoogte ben ik het daar zelfs wel mee eens. Maar voor mij is Gods stem in het hele gebeuren belangrijker dan het in goede banen leiden. Dat kun je m.i. ook als kleine partij. Gods Woord moet in de politiek gehoord worden. Bij het CDA kun je daar niet van op aan. Bij de Christenunie wel. Ik kan niet op een partij stemmen die zich niet al te veel van God aantrekt...