door rugby op 04 dec 2005 14:43
hmmmm ik weet niet,ik zal iets niet goed hebben gedaan,maar een bericht hierover is helemaal verdwenen??(of nooit aangekomen kan ook)...
Mijn reactie is zoiets als volgt geweest:
Tuurlijk mag je eerlijk zeggen dat de criminaliteit hoger is onder allochtonen...ik ga ervan uit dat die cijfers ook kloppen,alleen bekruipt mij dan tegelijk n schaamtegevoel....hoe KAN het dat die mensen tot criminalitiet overgaan,en dan weet ik(denk ik te weten) toch al n deel van t antwoord.
Hoe welkom hebben wij deze mensen geheten toen ze hier kwamen,wat hebben wij gedaan om te zorgen dat ze niet naar criminaliteit hoeven over te gaan???
Als je gefrustreerd bent,heimwee,angst,onzekerheid,geen werk,geen geld,geen goeie huisvesting...dan is het verdraaid moeilijk als je al dat moois om je heen ziet ,om op het rechte pad te blijven....
Ik heb n maand in colombia 'gewoond'(om onze adoptie dochter te halen) en wat deden de nerderlanders daar??Samenklitten,...en ik net zo,je zoekt toch de mensen op die jou begrijpen,zeker als die anderen niet zo gastvrij zijn(in colombia waren ze overigens meeeer dan welkom,echt super!).
En ik heb in alkmaar gewoond,en wel in n buurt met veel marrokaans en turkse mensen...geweldig,lekker etensluchten,communiceren met handen en voeten,maar geen geweld hoor...t kan heus wel goed gaan,maar dat hoor je niet,alleen de kwesties waarin t minder goed lukt,en dan ligt t dus al snel ''aan de ander'''.....
En n.a.v. de reactie van musicboy....we horen vaak dat geadopteerden weinig last hebben van discriminatie,of vreemde reacties in eigen dorp,want men weet daar dat ze bij n 'blank'gezin horen,en zodra ze bv naar amsterdam vertrekken,op kamers, ze ineenz wel tegen die problemen aanlopen..opmerkingen als 'wat spreek je al goed nederlands'...
Ik probeer mn dochter daar zo goed mogelijk mee om te laten gaan...met humor werkt vaak..maar ze is nog klein dus ik weet niet hoe t later gaat.
En al zouden mensen denken dat je moslim bent,dat zou niet moeten geven....moslim zijn is ook prima,ook daar respect voor.
mijn probleem in nederland???Dat iedereen(ik net zo goed hoor) dus denkt dat ie n probleem heeft,terwijl het hier zoooooo goed hebben..