Soldier For Him schreef:Wat vinden jullie van het veiligheidshek van Israël ? Een goede zaak of een regelrechte poging om de palastijnse gebieden te bezetten?
Soldier For Him schreef:Trouwens in gaza staat er ook een hek en daar zijn 0 terroristen uitgekomen! Terwijl het in de Gaza ook nog armer is
Hugo schreef:Ik vind dat jullie nogal vanzelfsprekend doen over de claims van Israël. Ik wil niet ontkennen dat de acties van radicale Palestijnen gruwelijk zijn, maar de onderdrukking van de Palestijnen door Israël is zodanig, dat dergelijke acties voorspelbaar waren.
Arabieren zijn mensen met gepeperde emoties, de Israëli´s hadden daar in hun gedrag rekening mee moeten houden. In plaats daarvan hebben ze de Arabische bevolking stelselmatig vernederd, en vernedering is voor mensen met een Arabische achtergrond zo ongeveer wat verkrachting is voor een vrouw.
Daarbij loopt die muur allesbehalve braaf langs de gerenzen: enorme stukken Palestijns land worden gewoon "opgevreten" door Israël. De enige reden dat Israël bij ons niet te boek staat als schurkenstaat, is dat wij in Europa met een enorm schuldcomplex zitten. Onze schaamte over wat er gebeurd is met de Joden in de tweede wereldoorlog is de bodem geweest onder de stichting van Israël, en is nu de bodem onder de ongestrafte onderdrukking van de Palestijnen.
Stel je voor dat je van je land en uit je huis verdreven wordt omdat een volk dat tweeduizend jaar geleden daar gewoond heeft ineens zijn "rechten" komt claimen omdat een ander volk, waar je nauwelijks ooit van gehoord hebt, heeft geprobeerd dat volk uit te roeien. Daarnaast wordt je ook nog eens behandeld alsof je het IQ van een orang oetang hebt. Misschien wordt je dan een beetje boos? Ik weet niet? Misschien?
Naar mijn mening had Israël op deze manier nooit mogen bestaan, maar het is nu eenmaal zo gebeurd, en nu is er een situatie waarbij twee groepen mensen elkaar op een afgrijselijke manier behandelen. Ik begrijp de huidige Israëli´s heel goed, want die aanslagen zijn verschrikkelijk (en trouwens ook echt helemaal onverdedigbaar.) Maar kom me niet met zwartwit verhalen naar Amerikaanse snit, want die slaan in dit verhaal echt helemaal nergens op.
Marc Knoop schreef:Nu de terroristen de verkiezingen hebben gewonnen komen er geen Palestijnen ÃÂsraël meer in het het hek blijft dicht. Puur uit bescherming vd burgers. Israël en de VS draaien ook de geldkraan en wellich Israël ook het stroom dicht. Iran en Syrië zullen dan voor financiële hulp zorgen. Want Hamas wil geen concessies doen.
Crashit schreef:Marc Knoop schreef:Nu de terroristen de verkiezingen hebben gewonnen komen er geen Palestijnen ÃÂsraël meer in het het hek blijft dicht. Puur uit bescherming vd burgers. Israël en de VS draaien ook de geldkraan en wellich Israël ook het stroom dicht. Iran en Syrië zullen dan voor financiële hulp zorgen. Want Hamas wil geen concessies doen.
Dat hebben Iran en Syrië anders nooit gedaan... Dus waarom nu wel?
Marc Knoop schreef:Crashit schreef:Marc Knoop schreef:Nu de terroristen de verkiezingen hebben gewonnen komen er geen Palestijnen ÃÂsraël meer in het het hek blijft dicht. Puur uit bescherming vd burgers. Israël en de VS draaien ook de geldkraan en wellich Israël ook het stroom dicht. Iran en Syrië zullen dan voor financiële hulp zorgen. Want Hamas wil geen concessies doen.
Dat hebben Iran en Syrië anders nooit gedaan... Dus waarom nu wel?
Hamas is altijd gefinancierd geweest door Iran en Syrïe. Dat was een doorn in het oog van het Westen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten